Aku Anak Penang

Rencah hidup suka & duka..aku anak penang

Monday 31 December 2012

Jalan2 Terengganu 2012

Ok...kisah disambung lepas ke Melaka..kami pun c/out
umah rini...tq rini bg kami tidoq kt umah...
Destinasi seterusnya ke Trengganu plak...
1st time aku p sana...jauh jugak perjalanan melalui 
kuantan...
dr kl nk ke trengganu,kami melalui kuantan..
cer tengok tu...220km...ha tudiaa...

tp perjalanan memang best la...rasa tenang ja dgn pamandangan
yg indah...kereta pun x bnyk...huby bawak pun relax
ja...lgpun kami tengah holiday..x ligan apa pun..
yg penting kami selamat sampai ke destinasi...

dh sampai karak pun....namun perjalanan
masih jauh...sabaq2....sungguh2 teruja aku nk sampai
trengganu..maklum la 1st time....

sampai sempadan trengganu dah...sayonara kuantan..

syukur....sampai dh dungun...maknanya aku dh 
masuk negeri trengganu...hehehhe
sampai gak...

mula2 sampai tu kami cari bilik hotel dulu..risau gak
klu bilik penuhkan...kami cari area pantai batu buruk..
sbb kawasan tu dkat dgn tpt mkn2,jln2 n pasar payang...
aku dh servey dulu dlm gugel...tpt menarik n femes kt 
trengganu...aku tringin sgt nk p pasar payang tu...
so location yg aku cari kira dkt la...kami c/in hotel 
depan dgn istana maziah...cantik sgt istana ni...

lepas c/in kami rehat jap...pastu mlm tu p 
cari mkn la...lapaq sungguh....tringin nk rasa masakan 
kt trengganu plak....kami mkn kt restoren seafood kt pantai 
batu buruk...sedap sgt...kami mkn thai food n satay....
satay dia memang sedap sgt2....tp aku x snap pic pun...
dh letih dok amik gambaq awai tu...so nk rehat sat...
lpas mkn kami pusing2 melihat keindahan mlm trengganu...
kami p masjid kristal jugak...tp ujan turun plak...so x sempat nk
amik pic kt dlm tu....







ni kt dlm hotel...cantikkan..
pemandangan kt luaq tu...







pandai x anakku amik gambaq...
depa la punya idea ni...






depan istana maziah









on d way ke pasar payang

sampai dh...tu dia keropok....bnyknyaaaa...klu bli
semua aku bole meniaga dh ni...heheheh

haa...yg laki aku yg amik gambaq...mcm2
pedang ada....


shoping sakan...tengok la tu...
penuh tangan dah....


along nk apa lg tuuuu....


mcm2 ada...


pemandangan kt luaq dr pasar payang..

nk lg ka along...


abih shoping depa posing sat kt luaq tu...



ok...aku x larat nk crita panjang2 dah...gambaq pun
dh masuk bnyk...jadi la sebagai kenangan kali pertama
aku kt trengganu...disebabkan masa x lama kt sana...so
bnyk lg tpt x p lagi...lagipun huby x cuti lama...
xpa next time kita p lagi k....

No comments:

Post a Comment