Aku Anak Penang

Rencah hidup suka & duka..aku anak penang

Wednesday 24 October 2012

Selamat Hari Raya AidilAdha 2012

Assalamualaikum...
Lagi 2 hari,kita nk sambut hari raya haji,kali ni aku 
x buat persiapan sgt,cuma buat agar2 kering & kek sj...
sbb faveret anak aku 
xdak mood la,lagipun ada tempahan apam
polkadot utk majlis pertunangan & raya haji

Bila nk raya haji ni,aku teringat raya thun lepas,
mak mentua aku p mekah buat haji,
alhamdulillah dh selamat pun......


sempat jugak amik gambaq masa sampai dr airport,
mak aku p dgn adik dia sama,pakcu yg dok kt
Baling,jd kami x risau sgt la,ada jugak adik badik 
dia,so apa2 hal depa bole col kami


mak aku senyum sj...tp muka masih nampak
keletihan,kesian plak,masa dia kat sana,dia
ckp x brapa sihat la,paham2 la cuaca kt sana
mana nk sama,ubah cuaca la katakan....sampai sj 
kt airport,dlm dok sembang tu dia sempat
pesan kt kami,klu nk p mekah tu p la time muda
ni,sbb bla p dh tua ni letih sgt,x larat o.....
mmmmm....insyaallah mak,klu ada rezeki kami
p awai k...mak pun doakan la kt kami sama....


haa...ni la pakcu,makcu dgn my hubby....kesian
kt makcu,mulut kering smpai berdarah,panas sgt kot
kt sana,pakcu plak ok ja...nmpak hapy sgt.....


yg ni gambaq masa buat kenuri kt mak 
sebelum nk p mekah,ni semua geng mak 
aku la...ramai lg,tp yg ni ja yg ada masa nk amik 
gambaq...geng mak ni semua baik2 o...kira
aku pun bole ngam dgn depa la.....


ni la anak2 mak mentua aku yg masih ada...
depa semua 6 badik,yg sulong arwah paklong 
dh meninggal.....bermula dr sebelah kanan tu my 
huby(paktam),noreha(maktih),mak,sobri(paksu),
norhaizan(makcik) & noriah(maklang)......semuanya
dgn gelaran masing2...hehee

Tengok muka mak aku hapy sgt dikelilingi 
anak-anak tersayang....

Sekian kisah kenangan di raya haji tahun
lepas,lepaih balik raya thun ni,aku cerita plak
kisah raya haji thun ni k....






No comments:

Post a Comment