Aku Anak Penang

Rencah hidup suka & duka..aku anak penang

Tuesday 16 October 2012

Aku Anak Penang(part 1)

Ya...aku anak mami penang...aku bangga dgn negeriku Pulau Pinang...


Aku dilahirkan & dibesarkan di sini....sungguh bnyk kenangan selama tinggal d penang
Walaupun aku dh merantau...tp penang tetap dihati..sbb tu aku masih mengguna 
loghat penang dlm blog aku ni...tu bru ckit ja...aku campoq2 la....

feri p.pinang

feri ni bg bnyk kenangan utk aku..dulu masa aku nk balik penang mesti kena naik..
klu x kena berenang la...hehehe....dh lama aku x naik semenjak adanya jambatan p.pinang..
memang tringin sgt nk naik...tp bla dh smpai kt jeti tu tengok Q panjang sgt..x tahan nk tunggu la
so terus lajak naik jambatan..huhuhu...asyik melepas sj....pic feri dlm ni kaler yg original...la ni 
depa dh cat mcm2 kaler....glamer dh feri ni....

jambatan pulau pinang

dh siap jmbatan ni...aku mula naik dh....tu pun semenjak ada keta la...sebelum tu pun aku dok naik
feri gak...dulu wktu mula2 bukak jmbatan..x bnyk keta pun mcm la ni...ramai org luaq dok amik 
gambaq...dh jd mcm tpt pelancongan plak...bole berhenti amik gambaq...tp la ni mana bole 
dh...nnti kena saman plak...hehehe...dh sibuk sgt..merbahaya la plak...aku klu nk blik penang 
pun kena cek trafik dulu...rsau jem plak...slalunya wktu pagi lepas 10am atau mlm lepas 8am bru aku 
balik...nk elak trafik jem la...

pantai batu feringgi

dulu pantai kt bt feringgi ni memang femes la...ramai pelancong dlm & luaq negeri mai tau...
aku ni kira bertuah la...sbb apa tau..umah tok jang aku kt kampong sebelah jln tu sj..
depan hotel hard rock cafe tau...masih aku ingt lg,dulu hotel tu nama hotel casuarina. 
La ni dh tukaq management kot....time cuti kolah ja,mak aku hantaq kami(adik beradikku)
 dok umah tok jang...so tiap2 ptg kami p pantai...best oooo.....

pesta penang

haa....yg ni plak pesta p.pinang...tiap hujung thn pasti meriah,pesta ni dekat dgn umah aku,apa
yg aku nk crita,kenangan masa kecik2 dulu..setiap thn masa perasmian pasti aku p,sbb masuk free.. 
heheee...aku pun pernah kerja kt situ,kerja kt kedai mkn & jual token...sronok la,boleh
dpt duit lebih ckit,sebenaqnya..aku ni dr dulu lg dh pandai cari duit sendiri,kerja kuat tau..
sampai la ni pun sama jugak,buat mcm2...







No comments:

Post a Comment