Aku Anak Penang

Rencah hidup suka & duka..aku anak penang

Monday 15 October 2012

Aku gila deghiyan(durian)

Hehehe...memang betoi pun...aku memang gila deghiyan(org utara ckp mcm ni la)
klu ada yg ofer ajak mkn durian umah depa,aku pasti x tolak...hehehe(x malu betoikan)
sampai huby aku pun x larat nk layan dgn kerenah aku ni,dia x suka bau durian sgt,
aku x kira,janji dpt durian.....

nindia.....besaqkan...durian ni baru luruh ja tau...fresh lg...nasib aku baik aritu masa balik kampong
umah huby aku...durian ni luruh...pokok x besaq mana pun...tinggi mcm pokok pelam ja....rezeki aku la tu...
alhamdulillah aku ni kira bertuah la,dpt huby ada pokok durian,walaupun pokok x bnyk sgt,jd la habuan 
aku mkn.....pokok ni spesel ckit(depa kata durian kawin kampong)..cuma sepokok sj species ni ada & 
masa balik kampong bru ni aku tengok mcm nk mati dah pun,daun dh makin kurang n kuning....mcm nk
mati ja...huhuhu...sedihnyaaaaaa

dania pun sibuk nk posing....
kan aku ckp...pokok ni x tinggi pun.....
jarak dekat...sebelum buah ni luruh & aku ngappppp....


ni pokok2 lain plak...musim kali ni menjadi sakan jugak,puas la aku mkn, sampai huby 
aku dok perli..."nk lagi ka doyan"..."mkn puas2 no"..."nasib baik dpt laki ada dusun doyan"...mcm2 lg la...
kata pi la apa pun abg oii....janji kenyanggg......
janji aku puas mkn doyan...hehehe...aku ada petua org tua2 la..klu nk bagi sejuk badan lepas
mkn durian ni,maklumla durian tu kan panas,so kena jaga la,klu demam x bole mkn bnyk2 dah... 
Petua yg aku dpt...lepas mkn durian...amik satu kulit durian yg tebal tu...masuk ayaq dlm bekas ulas kulit durian tu(betoi ka ayat aku ni)...janji paham sudah la....lepaih tu minum la ayaq tu ...
insyaallah...badan x panas....amalkan k.....




No comments:

Post a Comment